Mégsem lesz nemzetközi An-2 találkozó az ősszel Szegeden

Egy ideig úgy nézett ki, hogy nemzetközi An-2 találkozónak ad otthont a szegedi repülőtér a negyedik alkalommal megrendezésre kerülő Szegedi Repülőnapok és Légiparádé keretében szeptember 13-tól 15-ig. Sajnos a szervezők végül úgy döntöttek, hogy nem akarnak konkurenciát állítani az augusztus 8-11 között a litvániai Kaunasban megrendezésre kerülő XXI. Európai An-2 Találkozónak, ezért inkább lemondták a szegedi programot.

Napjainkban a világ legnagyobb egymotoros kétfedelű repülőgépe ugyan még szép számban képviselteti magát hazánkban üzemképes állapotban is, azonban alkalmazásuk leginkább a szúnyoggyérítésben merül ki, illetve egy-egy példány repülőnapokon szokott megjelenni, mint a sétarepülés legpraktikusabb szereplője, amely a leghatékonyabban képes a legtöbb utast a levegőbe emelni.


Napjainkban már csak elvétve fordul elő, hogy ejtőernyősök ugranak az Ancsából, mivel erre a célra ma már a legtöbbször kisebb gépeket használnak. Néhány évtizede még ez volt az egyik legfontosabb szerepkörük. Az meg még ritkábban esik meg, hogy az An-2 bemutató-repülést tart repülőnapon, hiába van ott ma is egy-egy példány a legtöbb rendezvényen.


Persze vannak kivételek: a szatymazi repülőnapon például évtizedes hagyomány a helyi An-2 kötelék mezőgazdasági bemutatója. Az ottani állomány az elmúlt három alkalomból kétszer Szegeden is tiszteletét tette, remélhetőleg a tavalyi szünet után a találkozó elmaradásától függetlenül idén ismét megjelenik a szatymazi flotta a szegedi repülőtéren.


Aztán vannak An-2-esek Budaörsön és környékén (a tavalyi budaörsi repülőnapon szép számban vettek részt a programban), Kaposújlakon, Nyíregyházán, Szentkirályszabadján, illetve általában egy-egy gép állomásozik többek közt Békéscsabán, Gödöllőn, Kunmadarason, Velencén, vagy éppen a nem túl távoli Szentesen, nem beszélve a szegedi Ancsáról, amely eddig még egyszer sem emelkedett a levegőbe a helyi repülőnap keretében.


Jó lenne, ha minél több An-2 venne részt repülőnapokon mind a mezőgazdasági, mind az utasrepültető, ejtőernyős ugrató gépek közül, hogy a közönség a típus alkalmazásának valamennyi válfajával találkozhasson rendezvényeken.

Fotók: Sármási Zoltán

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hét + 2 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..