2019 ősze több pozitív változással is megörvendeztette azokat, akik évek óta figyelemmel kísérik a Lesz-e jövőjük? – kiöregedett kedvenc járműveink oldalt, illetve a kérdéses sorsú közlekedési eszközök helyzetét.
Ami a repülés világát illeti, november közepén öt év szünet után újra megnyílt a hármashatárhegyi repülőtér. Az üzemeltető Műegyetemi Sportrepülő Egyesület kálváriája ezzel remélhetőleg véget ért és a sikeres birtokba vételt követően visszatér a korábban megszokott repülős élet gyermekkorom kedvenc repülőterére.
Rendeződött továbbá a Magyar Honvédség két díszfestésű Mi-24-es helikopterének sorsa is, a 714-es oldalszámú, 1985-től 2010-ig szolgálatot teljesítő Szarvastehén és a 716-os oldalszámú, ugyancsak 1985-től két évvel tovább, 2012-ig üzemelő Csőrike II. Szolnokon, a Reptárban talált új otthonra.
Fotók: www.avia-info.hu
Az már nem igazán számít pozitív hírnek, amikor a bontás lesz a sorsa egy szebb napokat látott repülőgépnek, de ha arra gondolunk, hogy évek óta sorsára hagyva hányódott a szabad ég alatt, akkor ezzel legalább végleg befejeződik egy szomorú történet. Így járt a HA-MKI lajstromjelet viselő An-2 repülőgép, amely eredetileg LY-ANV lajstromjel alatt került hazánkba a kilencvenes években, majd 2001-től magyar színekben üzemelt tovább Fertőszentmiklóson. Később üzemen kívül a szabad ég alá került, majd amikor egy erősebb szél elfújta az állóhelyéről, akkor már nem is vontatták vissza az eredeti helyére. Hányattatásai a közelmúltban véget értek, a jobb sorsra érdemes Ancsát feldarabolták, egyes elemeit pedig áruba bocsátották.
Fotó: www.avia-info.hu
Végezetül egy hajós hír: az idei ősz változást hozott a tragikus körülmények közé került gőzhajó, a Szőke Tisza helyzetébe is. A 2000-ben sorsára hagyott, 2012-ben félig elsüllyedt, majd a felépítményétől megfosztott hajótestet október elején felúsztatták a víz felszínére, majd előkészítették a tápéi öböl végét a kiemeléséhez. Elvileg már csak a szükséges engedélyek hiányoznak ahhoz, hogy a jobb sorsra érdemes hajótestet kihúzzák a szárazra és eldönthessék, hogy mit lehet kezdeni azzal, ami az utolsó magyar kétkéményes gőzhajóból megmaradt, értve ez alatt leginkább a hajótestet és a benne maradt értékes gőzgépet (az alábbi kép még korábban, a felúsztatás előtt készült, illusztrálandó, hogy nem sok maradt a legendás gőzhajóból).