Hét éve indult el a HA-ANA projekt

Több, mint egy éve, tavaly márciusban adtam hírt Vári Gyula felhívásáról, amelynek célja a HA-SBP lajstromjelet viselő PZL-101 Gawron megvásárlása és felújítása volt, hogy a gép fedélzetén olyan gyermekek ismerhessék meg a repülés élményét, akiknek anyagi okokból más módon erre nem lenne lehetőségük.

Néhány héttel ezelőtt jelent meg az örömhír arról, hogy összegyűlt a szükséges összeg a Gawron megvásárlásához, így ha minden a terv szerint alakul, akkor az egykor a vízügynél, majd a dunaújvárosi sportrepülőknél szolgáló, az utóbbi hat évet azonban a bőnyi reptéren szabad ég alatt, üzemen kívül töltő gép valamikor a nyár végén a szükséges felújítást követően újra a levegőbe emelkedhet.


Ez az örömhír ugyanakkor alkalmat ad arra is, hogy megemlékezzünk egy másik hasonló akcióról, a HA-ANA projektről, amely már hét éve húzódik, és amelynek célja egy szebb napokat látott An-2 repülőgép üzemképes állapotba hozása.

A speciális mentéssel foglalkozó S.A.R. Hungary Alapítvány 2012 áprilisa óta fáradozik azon, hogy a szarvas-kákai repülőtérről eléggé lepusztult állapotban megmentett egykori permetezőgép, az 1975-től 2000-ig üzemelő HA-MBF újjászülethessen és visszatérhessen a levegőbe.

A program keretében a gépet az első magyar An-2-es, a ma a németországi Hermeskeil repülőmúzeumában őrzött HA-ANA mintájára újítanák fel hadizöld festéssel és HA-ANA lajstromjellel, amelyet előzetesen már ki is jelölt a légügyi hatóság a megújuló Ancsa számára 2012 októberében.

Fotó: www.avia-info.hu

A felújított An-2-es túl azon, hogy emléket állítana a típus magyarországi alkalmazásának kezdeti időszakának, csapatszállító gépként segítené a speciális mentők munkáját, akik katasztrófahelyzetben Európa-szerte igénybe tudnák venni a mentőegység és a szükséges felszerelés helyszínre szállításához.

A szükséges anyagi feltételek hiányában a gép most már hét éve Kadarkúton, a Fly-Coop Kft. bázisán várja sorsa jobbra fordulását. Jó lenne, ha nem merülne feledésbe ez a projekt, ezért érdemes időről időre felidézni a részleteket annak reményében, hogy előbb-utóbb lendületet kap és az eredeti célkitűzésnek megfelelően az Ancsa újra a levegőbe emelkedhet.

A HA-ANA projektről részleteket ezen az oldalon lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

17 + 17 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..