Köszöntő

Üdvözöllek!

Ma, amikor a gyors technikai fejlődés korában élünk, természetes, hogy a közlekedés különböző ágazataiban is egyre újabb és újabb járműtípusok váltják egymást, melyek adott időszakban meghatározzák utcáink, vizeink, légterünk képét. Ezzel párhuzamosan azok a közlekedési eszközök, melyek korábban akár 50 éven át aktív részesei voltak a mindennapi életünknek, fokozatosan, de egyre gyorsuló tempóban nyugalomba vonulnak és eltűnnek a környezetünkből.


A 301-es váci gyártású vízibuszok utolsó balatoni példányának sorsa erősen kérdéses

Teljesen természetes folyamatról beszélhetünk, hiszen nem volna életszerű a múlt század hatvanas, hetvenes éveinek technikai színvonalához ragaszkodnunk, amikor ma már sokkal olcsóbb, környezetkímélőbb megoldások léteznek arra, hogy eljussunk egyik helyről a másikra, illetve elvégezzük azokat a feladatokat, melyekhez különböző járművekre van szükség.


Ma Magyarországon hivatalosan nincs üzemben PZL-104 Wilga repülőgép

A haladás azonban nem egyenlő a múlt megsemmisítésével, a korábban használt technika nyomtalan eltüntetésével. Ideális helyzetben, melynek elérésére törekednünk kell minden eszközzel, valamennyi járműtípust csak úgy szabad kivonni a forgalomból, hogy van belőle félretéve legalább két példány – egy múzeumi kiállításon, egy pedig üzemképes állapotban, amely működés közben is bemutatható – az utókor számára.

609

A 609-es számú FVV csuklós villamos Szegeden 2002-ben üzemelt utoljára, a mai napig felújításra vár

Elérendő cél, hogy az egykor értékes szolgálatot teljesítő járművek kivonásuk után a rongálók és az időjárás viszontagságai helyett szakértő kezek között fejezzék be pályafutásukat. Meg kell tanulnunk a megfelelő hozzáértéssel kezelni közlekedéstörténeti értékeinket, részben elődeink iránti tiszteletből, akik ezeket a járműveket fáradságos munkával előállították, majd hosszú időn keresztül üzemeltették, részben pedig azért, mert a megfelelő utánpótlás hiányában felelőtlenség egyszerűen eldobni több millió forint értékű eszközöket.

HA-YHB

2008-ban egy szélvihar vetett véget a Budaörsön álló An-2-es repülőgép légi pályafutásának, jelenleg is a repülőtéren várja sorsa rendeződését

Honlapom célja elsősorban olyan járművek, járműtípusok bemutatása, amelyeket az enyészet, illetve a hazai közlekedés világából való teljes eltűnés veszélye fenyeget. Küldetésemnek tekintem, hogy felhívjam rájuk a figyelmet és így esélyt kapjanak a túlélésre, adott esetben akár évtizedes hányattatások után is méltó körülmények közé kerüljenek. Legyen szó hajókról, repülőgépekről, tömegközlekedési eszközökről, vagy vasúti járművekről, sokan várják hazánk területén az újjászületést, illetve a megérdemelt pihenést rendezett körülmények között.


A 2000-ben sorsára hagyott Szőke Tisza gőzhajó 2020 elejétől partra vontatva álmodik szebb napokról

Tetszik az oldal? Ajánld barátaidnak, ismerőseidnek,
és látogass vissza máskor is!

Rendelkezel információkkal, fotókkal a honlapon található járművekről, esetleg ismersz olyan közlekedési eszközt, amely számot tarthat az érdeklődésre, és szerinted helye lenne az oldalon? Írj nekem e-mail-t!

Fotók: Sármási Zoltán

Egy hozzászólás “Köszöntő” bejegyzéshez

  1. Nagyon egyetértek.
    Nem tudom eléggé köszönni e tevékenységedet.
    Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .