Nagy Futam – 2018. május 1.

Május 1-én egy év szünet után újra megrendezték a Nagy Futam keretében megszokott légi parádét a fővárosi Duna-szakasz fölött.  A korábbi évekhez hasonlóan idén is ellátogattak hazánkba a Flying Bulls Team különböző gépei és formációi, de mellettük jutott hely a műsorban Besenyei Péter és Illés Tamás műrepülő bemutatójának, a Goldtimer Alapítvány veterán gépeinek, Imreh Lajos pirotechnikával gazdagított Mi-2 helikopter-bemutatójának és a nagygépes áthúzás sem maradt el, ezúttal a Wizz Air az egyik vadonatúj Airbus A321-es gépét hozta el a főváros szívébe.

A programot Besenyei Péter nyitotta a tőle megszokott magas színvonalú műrepülő-bemutatóval, amelynek során jó néhányszor átrepült a Lánchíd alatt.

A fejen állva repülésre is képes Bo-105 helikopter mindig nagy szenzáció, ezúttal is jó néhány átfordulást láthattunk a Flying Bulls csapat bemutatógépétől.

A Flying Bulls Team történelmi repülőgépeinek füstölőkkel kiegészített bemutatói sorában idén a B-25 “Mitchell” bombázó, a P-38 “Lightning”, egy sugárhajtású Alpha Jet és a T-28 “Trojan” kiképzőgép repült kötelékben, majd külön-külön is a Duna fölött.

A Czech Flying Bulls bemutatókötelék programját figyelve mindig a 15 éve feloszlott Aerotriga jut eszembe és a kérdés, hogy hazánknak lesz-e még valaha hasonló produkciókra képes műrepülő-köteléke…

A repülő bikák után a hazai pilóták kapták meg a légteret: elsőként Imreh Lajos tartotta meg látványos bemutatóját a Mi-2-es helikopterrel, melynek végén egy kis tűzijátékot is láthatott a közönség.

Több áthúzást is tartottak a Goldtimer Alapítvány legendás gépei, a Li-2 utasszállító, illetve a Kánya, a Gerle-12 és a Po-2 gépek köteléke. Utóbbi a tavalyi felújítás miatt kimaradt repülőszezon után most először repült közönség előtt. Ide kapcsolódó hír, hogy mind a négy géppel lehetőség lesz utasként repülni május 5-én Budaörsön az alapítvány hagyományos nyílt napján.

 

A Wizz Air Airbus A321-es gépe háromszor is áthúzott kis magasságon a Duna fölött.

A programot végül Illés Tamás Extra-330-as géppel végrehajtott műrepülő-bemutatója zárta. A parádé időtartama alatt a légi közvetítésért a repülő bikák Bo-105-ös helikoptere felelt.

Fotók: Sármási Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

6 + öt =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..