Ilyen volt a 7. Budaörsi Airshow 2025. június 21-én

Hetedik alkalommal került megrendezésre a Budaörsi Airshow 2025. június 21-én szombaton. Az elmúlt évektől eltérően ezúttal nem volt gond az időjárással, napos, száraz időben lehetett lebonyolítani a tervezett programot.

Zlin-kotelek-2

A légi bemutatók sorát a házigazda FlyCoop Kft. Cessna-köteléke nyitotta két dízelmotoros Cessna-172 géppel. Harmadikként, vezérgépnek csatlakozott hozzájuk az Aeroexpress jól ismert Cessna-206 amfibiája. Tőle a kötelékből kiválva önállóan is láthattunk néhány áthúzást.

Cessna-kotelek-1

HA-SEA

A Goldtimer Alapítvány színeiben először a Li-2 tartott bemutatót, majd a Po-2 és a Kánya kötelékrepülését csodálhattuk meg. A Gerle ezúttal nem repült, de kiállítva meg lehetett nézni.

Li-2-bemutato-1

Li-2-bemutato-2

Po-2Kanya-kotelek

Po-2Kanya-kotelek-2

Gerle

Vári Gyula egykori MiG-29 műrepülő világbajnok vadászpilóta az utóbbi évekből már ismert Jak-55 géppel tartott látványos bemutatót a tőle megszokott magas színvonalon.

Vari-Gyula-1

Vari-Gyula-2

Ausztriából érkezett a következő fellépő: a Redbull Rotorwings csapat három autogyro kötelékrepülését mutatta be füstölővel kiegészítve, melynek keretében nemzeti színeinket is az égre festették.

Rotorwings-1

Az utóbbi évek budaörsi hagyományának szerves része, hogy sok helikopter együtt emelkedik a levegőbe. Ez idén sem volt másként, ezúttal hét gép részvételével tartottak helikopteres kötelékrepülő bemutatót. Egy Kamov Ka-26, egy Robinson R-22, két Robinson R-44, két Bell Jetranger és a magyar fejlesztésú Hungarocopter alkotta a köteléket, melynek pilótái a program végén rádión keresztül közvetlenül is köszöntötték a közönséget.

Helikopter-kotelek-2

A helikopterek közös repülését követően Urbán Gergő tartott látványos bemutatót a Kamov Ka-26 „kukacbombázó” helikopterrel.

Kamov-bemutato

A Kamov programját  a Hungarocopter bemutató-repülése követte az éppen születésnapját ünneplő Rács Tamással a pilótaülésben.

Hungarocopter

A délelőtti blokk záró programja az L-29 Delfin bemutató-repülése volt. Idén a magyar Delfin műszaki problémája miatt Szlovákiából kölcsönöztek egy másik gépet a szervezők, így a típus maradéktalanul részt vehetett a rendezvényen.

Delfin-1

Delfin-2

Az ebédszünetben és a nap végén az egész napos helikopteres sétarepülés mellett lehetőség nyílt An-2 géppel és a Cessnákkal is repülni.

HA-MIY

HA-YHJ

Cessnak

A délutáni program Besenyei Péter műrepülő világbajnok bemutatójával kezdődött, aki szokása szerint a közönség háta mögül meglepetésszerűen érkezett meg a budaörsi légtérbe a jól ismert Corvus típusú gépével.

Besenyei-Peter-1

Besenyei-Peter-3

A tavalyi évhez hasonlóan idén is nagy sikere volt a Dunakesziről érkezett CuvAir Zlin-köteléknek, amelyben egy Zlin-143 és két Zlin-142 gép repült kötelékben, majd vadászták le egyesével a felengedett színes léggömböket. A tavalyi kötelékhez képest idén annyi változás történt, hogy az egykori budaörsi piros HA-SGM lajstromjelű gép helyett idén a kék HA-SGY jelzésű madár ugrott be a programba.

Zlin-kotelek-1

LufiHA-FBL

LufiHA-SGK

LufiHA-SGY

A Redbull Rotorwings a délutáni program során újra a levegőbe emelkedett.

Rotorwings-2

Ugyancsak hagyományos résztvevője a budaörsi repülőnapnak a Vári Gyulával és az ő Jak-52 gépével  kiegészült szlovák Retro Sky Team csapat, akik világháborús festésű Zlin Trénereikkel, valamint a csapat An-2 gépével tartottak ezúttal is pirotechnikai látványelemekben gazdag programot.

Retro-Sky-Team-1

Retro-Sky-Team-5

Retro-Sky-Team-6

Retro-Sky-Team-4

Litvániából érkezett az Ironwolf produkció Igoris Lobanovas pilótával egy látványos műrepülő-bemutatóval, amelynek a végén a litván nemzeti színeket is megjelenítették füstölőkkel.

Ironwolf-1

Ironwolf-3

 

A nap záró produkciója a korábban már látott L-29 Delfin és a Dark Star L-39 Albatrosz köteléke Szlovákiából, majd az Albatrosz önálló bemutató-repülése volt, amely látványos pirotechnikai attrakcióval kiegészítve ért véget.

DelfinDarkstar

Darkstar

A műsor házigazdája idén is Nagy Jenő „Zsenya” egykori MiG-21 vadászpilóta volt, aki a szokásos fergeteges stílusában közvetítette partnerével együtt az egész napot, amelybe sok-sok rövid interjú is belefért a résztvevőkkel.

Zsenya

A földön kiállítva egész nap meg lehetett nézni egy EC-135 mentőhelikoptert, de a harapni- és innivalók környékén is bőven volt mit látni.

HA-HBJ

Csepel

Zil

A rendezvény a korábbi években megszokott módon a közönség számára idén is ingyenes volt, amelyért hatalmas köszönet illeti meg a szervezőket és a rendezvény valamennyi támogatóját, akik nélkül nem jöhetett volna létre ez a fantasztikus nap. A korábbi évekhez képest nagyban növeli a program értékét, hogy a rendelkezésre álló információk alapján idén várhatóan nem lesz annyi nívós repülőnap hazánkban, mint amihez az utóbbi időben hozzászoktunk. Így aztán kiemelten reméljük, hogy a budaörsi hagyomány jövőre is folytatódik a megszokott magas színvonalon és keretek között.

HA-SGYHA-SGK

Fotók: Sármási Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Lesz-e jövőjük? - kiöregedett kedvenc járműveink
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.