A magyar repülés nagyjai jártak Dunakeszin

A legtöbb neves pilóta megjelent a hétvégén Dunakeszin a június 11-12-én megrendezett hagyományos repülőnapon, akik nélkül lehet, de nem érdemes hasonló jellegű rendezvényt szervezni napjainkban Magyarországon.


Besenyei Péter, Hársfalvi Pál, Imreh Lajos “Lujó”, Vári Gyula és Veres Zoltán egyaránt tiszteletét tette Dunakeszin a kétnapos Veteránjármű- és Repülőnapon, ahol szombaton elsősorban a veteránautóké, vasárnap pedig a repülőgépeké volt a főszerep.

Az említett “nagy neveken” kívül a teljes flottáját Dunakeszire költöztette erre a két napra Budaörsről a Goldtimer Alapítvány: a Li-2, a Po-2, a Kánya, a Gerle és a Cimbora is részt vett a rendezvényen valamilyen formában. Rajtuk kívül a Honvédség is felvonult két Airbus H-145M helikopterrel és egy Zlin-143 kiképzőgéppel, melyek közül a két helikoptert képességbemutató közben is meg lehetett nézni.

A Po-2, a Kánya és a Gerle több alkalommal is repült hármas kötelékben, majd a Po-2 és a Kánya földközelben, a Gerle pedig fönt a magasban kisebb műrepüléssel tarkítva tartott bemutatót.


A katonai Zlin-143 mellett a típus polgári változata is megjelent a közönség előtt egy vitorlázó-vontatással, valamint az utasrepültetésben való közreműködéssel.


A sétarepülés nem csak élményként, hanem fontos bevételi forrásként is elválaszthatatlan része a legtöbb repülőnapnak. Erre ezúttal is bőven mértek időt a szervezők. A bemutató közben is látható gépek mellett rendelkezésre állt a Li-2, dízelmotoros Cessna-172, Bell-206 és Robinson R-44-es helikopterek, valamint az ikonikus PZL-101 Gawron, amely típus hazai fővárosának méltán nevezhető napjainkban Dunakeszi.

A rendezvényt szakmai szempontból Nagy Jenő “Zsenya” egykori vadászpilóta közvetítette, akitől rengeteg érdekes és hasznos információt megtudhatott a figyelmes hallgatóság nem csak a bemutatókról, de általánosságban a repülés világáról is.

A tavalyi évhez képest idén kimaradtak a programból azok a helyi specialitások, amelyek megkülönböztetik Dunakeszit a többi repülőtértől – a Gawron egyéni bemutató-repülése és a régi klasszikus, a Zlin-kötelék lufivadászata. Továbbá a Li-2 bemutató-repülése, az An-2 típus és a Malév-színek hiányoztak mind a bemutatók, mind az utasrepültető gépek sorából, ám ezeket leszámítva volt minden földön és a levegőben egyaránt, beleértve ebbe a katonai hagyományőrzők vasárnap délutáni bemutatóját is. Köszönet a szervezőknek az idei rendezvény lebonyolításáért!

Fotók: Sármási Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .